Založ si blog

Povrchný politický marketing

Neznášam politickú povrchnosť a povrchný marketing – našťastie na mňa ani nevplýva.  Marketing ako taký uznávam, treba sa prezentovať, aby ľudia vedeli, čo vykonávate, čomu sa venujete. Najmä keď s nimi chcete spolupracovať alebo robiť pre nich nejakú službu. Takýto marketing sa dá robiť elegantne aj pravdivo. Riadil som školu, vždy som si dával pozor na to, aby jej prezentácia nezaváňala klamstvom, pretvárkou, retušom reality. Možno je to aj preto, že sa málokedy dám nachytať prázdnou reklamou, a ak ma niečo zaujme, skúmam to na základe viacerých zdrojov a až potom sa rozhodnem o kúpe.  

            Planý politický marketing je nebezpečný najmä preto, že dokáže ovplyvniť veľkú časť voličov a niekedy práve tá časť rozhodne o tom, kto sa ujme vlády. Ako príklad uvediem pani prezidentku. Tá sa na sociálnych sieťach prezentuje pravidelne. Máme pocit, že s ňou komunikujeme, hoci je jasné, že neraz statusy píšu alebo schvaľujú jej poradcovia. Nedávno zverejnila text o ohrození psychického zdravia detí a iných ľudí z dôvodu epidemickej situácie, ktorú zažívame vyše roka. Tej epidémie, ktorú mnoho štátov vie komunikovať, vie pristupovať k občanom empaticky a snaží sa ich obmedzovať v medziach zákonov. To, čo v tejto situácii spôsobila táto vláda, už netreba osobitne rozpisovať. Dozaista to však malo obrovský vplyv nielen na dospelých, ale najmä na deti. Ani tu netreba hovoriť to, čo táto vláda nekompetentnými a fanatickými rozhodnutiami spôsobila na dušiach detí a mládeže. A na to poukázala pani prezidentka dokonalým textom a prekrásnymi fotkami, kde pôsobí ozaj ako perla sveta, ktorú nám závidia. Aj ja som si na začiatku myslel, že sa v nej skĺbila krása so zdravým prístupom k politike. Ale…

            Plne si uvedomujem, že prezident má u nás prevažne reprezentatívnu funkciu. Má nejaké kompetencie, ale nie sú to také, ktoré by mali priamy vplyv na náš praktický život. Ale môže rozprávať, môže písať, môže kritizovať. A nemusí sa vôbec starať, koho kritizuje, keďže prezident je nadstranícky a všeľudový. Aj to sa našej prezidentke sprvu darilo. Jej slovná moc je vlastne nekonečná. Netuším, či má takých nemožných poradcov, ale motivovať ju k takémuto planému marketingu je doslova provokácia občanov. Táto vláda, nie celosvetový strach z pandémie, ale vláda podvodníkov, klamárov, fanatikov a názorových teroristov spôsobila vážne psychické ujmy ľudí. Ona mala šancu zabrániť tejto vláde. Legislatívnu, ale má k dispozícii všetky médiá, môže sa nezávisle vyjadrovať. Prečo s tým prestala a de facto dovolila vyčíňať tejto vláde. A ničiť naše psychické zdravie. Ona sa môže postaviť tejto vláde. No to by jej asi poškodilo imidž. Iný dôvod, prečo sa na to všetko len pozerá, nechcem rozvádzať. Isté je, že viera v ňu otriasla mnohými.

            Toto je obyčajný nekompetentný politický marketing (samozrejme, robia to aj iní politici), ktorý škodí povesti prezidentke, dáva facku občanom a v neposlednom rade škodí Slovensku. Lebo škody na našom zdraví, duševnom i fyzickom, na pokoji a šťastí sú preukázateľné. A potvrdila to aj svojím statusom pani prezidentka. Iba statusom. A fotografiou.          

*

PhDr. Ján Papuga, PhD. * Bratislava-Rača * janpapuga@gmail.com  FB: Ján Papuga * IG: Ján Papuga * FB skupina: Spoločenstvo slovenčinárov, priateľov školy a vyučovania * FB skupina: Slobodná iniciatíva nezávislých občanov * FB skupina: Riazanet – BA-NM * janpapuga.blog.pravda.sk * youtube: Ján Papuga * www . janpapuga . sk

*

Zdieľajte tento text, ak sa s ním stotožňujete, je verejný, netreba osobitný súhlas. Posielajte tento text na vyššie miesta, ak sa s ním stotožňujete. Ukážte ho ľuďom, ktorí nie sú na internete. Aj takto sa menia veci.

*

Odpovede na komentáre k tomuto blogu na tejto platforme nezverejňujem, nesledujem, nevyjadrujem sa k nim aj z dôvodu, že autori komentárov majú anonymné ID a môžu byť medzi nimi provokatéri. V prípade, že máte záujem o konštruktívnu pripomienku a moju reakciu na ňu, neváhajte ma kontaktovať prostredníctvom uvedených kontaktov. 

Volič, nedaj sa oklamať alebo Matovičova dvojstovka

08.08.2022

Dnes som išiel okolo reklamy, ktorá hlása, že OĽaNO splnilo sľub: 200 eur na dieťa. A tam nastajlovaná a upravená fotka likvidátora Slovenska, blázna, podvodníka a nekompetentného ministra financií, jedným slovom – Matoviča. Viem, toto je už neaktuálna téma, už sa o nej popísalo. Ale práve preto! [...]

Politikom EÚ sa zvyšujú platy. Určite zaslúžene…

31.07.2022

Zničili šengen, terorizovali ľudí hlúpymi epidemickými opatreniami a očkovaním, ničili ich, keď nemali papierik slobody, zavádzajú hyperbyrokraciu, beztrestne rozhadzujú naše peniaze, slúžia jednému štátu a nie členským, zavádzajú nezmyselné opatrenia a normy, uvrhli Európu do recesie, hospodárskej a ekonomickej krízy, chcú totalitne prideľovať energie a iné [...]

Komentárik: Šarády charakterov

31.07.2022

Nemožno očakávať charakter tam, kde nie je. Ani u Krupu, ani u SAS. Ale možno očakávať to, že si gauneri myslia, že charakter majú. Potom je na ľuďoch, či tomu naletia pre pekný úsmev, drahú kravatu a hranú prítomnosť srdca.

Udavské Tomko

Kardinál Tomko bol hrdým Udavčanom až do smrti

10.08.2022 07:00

Do svojej rodnej obce chodil na oficiálne aj neoficiálne návštevy. Vždy bol na každého milý.

rusko rakety cvičenie

Iskander je plný západných súčiastok. Rusko stále používa elektroniku zo Západu

10.08.2022 06:58

V najnovších ruských zbraniach sa používa viac ako 450 dovážaných súčiastok, aj keď čiastočné sankcie platia už od anexie Krymu v roku 2014.

televízia, peniaze, diaľkový ovládač

Únia sa snažila stopnúť ruskú propagandu. Našla si iné cesty

10.08.2022 06:42

Newyorská firma identifikovala 250 webových stránok aktívne šíriacich ruské dezinformácie o vojne.

Charkov Saltivka

Anna Gin: Modrá veľryba Charkovčanov budí a ubíja

10.08.2022 06:00

Bombardovanie Charkova pripomína desivú tínedžerskú hru známu ako „modrá veľryba“ alebo „zobuď ma o 4:20“, kde deti strašili a dovádzali k samovražde.