Založ si blog

Vláda bez rešpektu

            Táto vláda či ako sa nazýva to, čo sa nám tu hrá na štát, stratila prirodzenú autoritu u veľkej časti občanov. Ale aj u časti zamestnancov rôznych štátnych a samosprávnych orgánov, verejných inštitúcií.

            Išiel som dnes na nákup, veľmi nerád takto v špičke, ale potreboval som čerstvý zemiakový šalát, a v každom obchode, kde som bol, snáď 1000 ľudí. (A školy stále zatvorené…) Pokojne sa dal nakúpiť aj tovar za provizórnymi páskami. Bez rúška mimo interiéru som prechodil snáď kilometer. A policajtov som nevidel dnes dokonca ani za rohom.

            Ďakovaním nového premiéra, že sú ľudia zodpovední, sa len budujú potemkinovské dedinky, aby mohli vyhlásiť, že chorobnosť a úmrtnosť klesá vďaka nim. Lenže je jar, očakáva sa, že to pôjde dole. Takže to rozhodne nie je zásluhou vládnych či Mikasových opatrení. Ba naopak, nelogické, hlúpe, nezmyselné a papalášske opatrenia, pre ktoré na nás hľadia zo zahraničia ako na nenormálnych, práve popudzujú občanov. A Slováci príliš dlho bojovali za slobodu, aby sa jej len tak vzdali. Pripúšťam, dôsledný lockdown by určite pomohol. A keby sa ľuďom nevyhrážali, isto by opatrenia úplne inak prijali. Aj keby nedostali bežných ľudí na kolená, kým oni míňajú, akoby objavili na Úrade vlády ropný vrt, tak by si ich získali a veľká časť ľudu by ich dobrovoľne dodržiavala.

            Ale nedodržiavanie opatrení nie je len záležitosťou Slovákov. Človek sa dá držať v klietke mesiac, dva, možno tri. Ale nie celý rok, za každého počasia, za nezmyselných podmienok. Človek je tvor spoločenský, potrebuje sa stýkať a pohybovať. Bolo to tak aj v stredoveku počas moru, je to tak aj teraz. Veď aj to najprimitívnejšie zviera, keď uzavriete medzi štyri steny, chradne.

            Keď sa súčasný „minister“ financií nechutne navážal do ľudí, že niečo porušujú, tak som sa mal nechutne navážať ja doňho, že jeho vláda toto všetko spôsobila. Spôsobila odpor, ktorý sa prejavuje schválnosťami občanov. Pri rozumnej komunikácii, jasnej argumentácii, zákonnej a logickej legislatíve a hlavne pri veľkej empatii k národu, jeho historickým vlastnostiam, temperamentu sa dá dosiahnuť aj ten efekt, že ľudia budú opatrenia dodržiavať bez reptania, budú rešpektovať vládu a nebudú ju mať na smiech tak, ako si práve vláda robí žarty, kruté žarty, zo svojich občanov.

            Čestne prehlasujem, že som zdravotne nikoho nenakazil, lebo som zdravý. A logické opatrenia dodržiavam nie z dôvodu blúznovstiev týchto hejpolitikov, ktorým som kedysi veril, ale z dôvodu toho, že rešpektujem, že sú aj ľudia stále veriaci opatreniam, ktoré sa tvária ako odborné a účinné.

Odpovede na komentáre k tomuto blogu na tejto platforme nezverejňujem, nesledujem, nevyjadrujem sa k nim aj z dôvodu, že autori komentárov majú anonymné ID a môžu byť medzi nimi provokatéri. V prípade, že máte záujem o konštruktívnu pripomienku a moju reakciu na ňu, neváhajte ma kontaktovať prostredníctvom uvedeného e-mailu alebo FB. Rád odpoviem.

PhDr. Ján Papuga, PhD. * Bratislava-Rača * janpapuga@gmail.com  FB: Ján Papuga * FB skupina: Spoločenstvo slovenčinárov, priateľov školy a vyučovania * FB skupina: Konštruktívna školoveda – hľadanie

Čaputová nemá ďaleko od vulgárnosti

28.04.2024

Od prezidentky som mnohé očakával a silno som jej držal palce. Nuž, mýliť sa je ľudské. A politikom sa asi veriť nedá. No ja im dávam šancu aj za cenu sklamania. Snáď sa raz dočkám normálnosti. Niekto musí republiku riadiť. Čaputová má veľmi príjemné vystupovanie, je sympatická a má taký vyrovnaný a príjemne zafarbený hlas, ktorý dokáže citovo pôsobiť. [...]

Korčok pracuje pre ľudí…

07.03.2024

Bilboardy by fakt mali pri cestách zakázať. Skoro som zabudol odbočiť, keď som videl akože uhladeného Korčoka na novom plagáte s heslom: „Slúžiť ľuďom, nie politikom.“ Jasné, že toto heslo mnohých osloví, resp. ho nebudú riešiť, lebo Korčoka budú voliť, aj keby sa im zadkom obrátil. Ale je smutné, ako tento naposledy saskársky drúk ponižuje bežných [...]

Danko je predsalen politický hl*pák

29.01.2024

A trvám na tom, i keď som jeho otvorenie kandidátky vítal a fakt sa do vlády dostali vďaka nemu skutočne obyčajní ľudia. No Dankovo hlúpe ego sa vrátilo. Koalícia je krehká a tvrdo do nej bijú priaznivci pseudoliberálnych a pseudoprogresívnych gaunerov, ba priaznivci gaunerov najhoršieho politického zoskupenia okolo Matoviča. A v tejto situácii ten politický analfabet tvrdo [...]

keketi

Keketiho ministerstvo má už sídlo. Vláda schválila prenájom od J&T

08.05.2024 12:57

Žiadne vyhovujúce priestory patriace štátu sa nájsť nepodarilo.

Evakuácia školy Senica

Vrátia sa deti vo štvrtok do škôl? Odpovedá štátna tajomníčka Kurilovská i rezort školstva

08.05.2024 12:29, aktualizované: 12:39

Podľa predbežných zistení polície išlo o kybernetický útok, respektíve indikátor hybridnej hrozby.

SR Fico Deň víťazstva fašizmus BAX

Láska je ako mier, musíme o ňu bojovať, vyhlásil na Slavíne Fico. Následne vypustil biele holubice

08.05.2024 12:22

Fico zdôraznil, že je sklamaný z Európskej únie, pretože Únia vznikla ako mierový projekt, ktorý však nemá žiadne mierové riešenie vojny na Ukrajine.

SR Čaputová Deň víťazstva fašizmus BAX

Čaputová: Pamätajme na odkaz vojny, že nenávistné ideológie môžu zabíjať

08.05.2024 11:46

Prezidentka si v stredu pripomenula obete druhej svetovej vojny pri Hrobe neznámeho vojaka na Rázusovom nábreží v Bratislave.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 173
Celková čítanosť: 566057x
Priemerná čítanosť článkov: 3272x

Autor blogu

Kategórie