Založ si blog

Chémia do tela a tolerancia

            Ja mám zatiaľ k očkovaniu neutrálny vzťah. Myslím k tomu protipandemickému. Je jasné, že očkovania proti zlým chorobám, ktoré sme mali v detstve, sú dôležité. Ale táto rýchla injekcia prirodzene nevyvoláva dôveru. Popravde, pod tlakom rôznych informácií, ktoré sa objavujú aj vo veľkých médiách, nejaké tie obavy mám, hoci by som nechcel nastúpiť na vlnu odporcov. Aj to, že firmy na vakcíny nechcú prevziať zodpovednosť za prípadné problémy, zneisťuje mnohých ľudí, ba podnecuje ich strach.

            V živote som nemal z očkovaní ani z liekov vedľajšie príznaky. Chorý som nebol roky rokúce, maximálne jednodňová črevná chrípka či občasné nádchy. Ale oboje si sám a rýchlo vyliečim. No čeliť teplotám a bolesti po protikovidovej vakcinácii a uvažovať, či nie som ja ten, ktorému vakcína ublíži, o to asi nestojím. Ale ešte som sa nerozhodol. Mám čas, nie som v poradí na očkovanie. Avšak, tie zlé následky existujú a tiež podnecujú strach z chémie. A možno sa po čase odkryje aj smrť pre očkovanie, neviem, isté seriózne správy o úmrtiach práve po očkovaní existujú. Kedysi sa to bralo ako konšpirácia, no mnohé ešte pred rokom  kritizované konšpirácie sa potvrdili. Predsa len je to chémia. I keď je táto veda v tisíckach prípadoch sluhom ľudstva, má isté riziká.

            Zo skúseností môjho okolia viem, že tá vakcína môže byť ozaj veľmi nepríjemná, môže strpčiť život človeka. Moja blízka známa sa dala očkovať. Pred troma týždňami. Doposiaľ má bolesti, cíti únavu, necíti sa dobre, má niečo s vnímaním. Predtým zdravá žena, podnikateľka, plná energie a pekného života. Teraz chodí po lekároch a modlí sa, aby to bol fakt iba dočasný stav. Ona o tom nechce verejne písať, lebo by ju považovali za konšpirátorku. Okrem toho je vo významnej pozícii a v tej sa nehodí akože balamutiť ľudí.  Tak som ju požiadal, či to môžem ja zverejniť. Prečo? Lebo o chémii v tele treba hovoriť v komplexnej diskusii, nie iba propagandisticky. Napokon sa o liekoch vedú diskusie dlhodobo, neviem, prečo sa vakcinační teroristi čudujú, že sa ľudia bránia, že sa zaujímajú a majú obavy pred vpustením chémie do svojho tela. Nech sa každý sám rozhodne. I keď si viem predstaviť, že si štáty nájdu cestu, ako ľudí prinútiť dať sa očkovať, akoby tá vakcína mala byť 100-percentná.

            Veľmi si želám, aby vakcína ľudstvu pomohla. Veľmi si želám, aby vakcína nikomu neublížila. Veľmi si želám, aby sme nemali dôvod báť sa.

            Veľa zdravia všetkým!

PS: Môj text bol aj o tolerancii iného názoru, náhľadu. Neexistuje, že sa propaguje jediný pohľad v 21. storočí demokracie. Moja známa, Darina Vranová, ktorá doposiaľ tichučko mlčala, no už vie, že je dôležité aktivizovať sa, aby nás názoroví teroristi nezničili, napísala báseň o tolerancii. Ja len pripomínam, že iný názor sa nemôže automaticky považovať za lož, konšpiráciu či komplot!

Právo na inakosť

Keď utočíš na niekoho

a tlačíš do niečoho,

čo nevníma ako ty,

nezabúdaj,

že má vlastnu dušu.

Ak necíti veci, ako cítiš ty,

nie je to jeho chyba.

Je to v srdciach prázdne miesto,

v ktorom dôležité pochopenie chýba.

Že ten druhý nikdy nebude ako ty,

nikdy nebude vnímať a myslieť ako ty,

nikdy nebude mať tú istú cestu ako ty.

Je to mínus či plus,

otázku si daj…

Keby ľudia nešli rôznymi cestami za hlasom svojho srdca

a hľadaním pravdy,

ale len tou jednou rovnakou,

čo všetko by zmizlo?

Zmizla by tolerancia, rešpekt, objektivita,

zmizla by inakosť.

Zmizla by farebnosť, zmizlo by vnútorné bohatstvo, ktoré ukrývajú len rôzne osobnosti.

Tak prečo v tejto dobe chceme rovnakosť a zbaviť sa v názoroch i v postojoch inakosti ?

Je to strach, či osud pod kontrolou budeme mať?

Je tak potrebné ľudí ovládať, ak ľudskosť znamená rešpekt im venovať?

Je to lekcia o dôvere v zmysel nášho vzájomného dopĺňania sa…

Že v prírode vedľa seba žijú rozmanité druhy, viem,

prečo to zatiaľ nedokáže ľudský druh bez zloby, na to neodpoviem.

Indície však v múdrych citátoch sa ukrývajú.

Aj vo všetkých ľuďoch, ktorí mier v sebe objavujú

a druhým ho v empatii a rešpekte poskytujú.

Čo tak pozornosť na seba a na svoje reakcie zamerať, a tak svojím prispením mier v sebe a k druhým rozvíjať…

Odpovede na komentáre k tomuto blogu na tejto platforme nezverejňujem, nesledujem, nevyjadrujem sa k nim aj z dôvodu, že autori komentárov majú anonymné ID a môžu byť medzi nimi provokatéri. V prípade, že máte záujem o konštruktívnu pripomienku a moju reakciu na ňu, neváhajte ma kontaktovať prostredníctvom uvedeného e-mailu alebo FB. Rád odpoviem.

PhDr. Ján Papuga, PhD. * Bratislava-Rača * janpapuga@gmail.com  FB: Ján Papuga * FB skupina: Spoločenstvo slovenčinárov, priateľov školy a vyučovania * FB skupina: Konštruktívna školoveda – hľadanie strednej cesty * FB skupina: Riazanet – BA-NM * janpapuga.blog.pravda.sk * youtube: Ján Papuga * www . janpapuga . sk

Korčok pracuje pre ľudí…

07.03.2024

Bilboardy by fakt mali pri cestách zakázať. Skoro som zabudol odbočiť, keď som videl akože uhladeného Korčoka na novom plagáte s heslom: „Slúžiť ľuďom, nie politikom.“ Jasné, že toto heslo mnohých osloví, resp. ho nebudú riešiť, lebo Korčoka budú voliť, aj keby sa im zadkom obrátil. Ale je smutné, ako tento naposledy saskársky drúk ponižuje bežných [...]

Danko je predsalen politický hl*pák

29.01.2024

A trvám na tom, i keď som jeho otvorenie kandidátky vítal a fakt sa do vlády dostali vďaka nemu skutočne obyčajní ľudia. No Dankovo hlúpe ego sa vrátilo. Koalícia je krehká a tvrdo do nej bijú priaznivci pseudoliberálnych a pseudoprogresívnych gaunerov, ba priaznivci gaunerov najhoršieho politického zoskupenia okolo Matoviča. A v tejto situácii ten politický analfabet tvrdo [...]

Novoročenka 2024

31.12.2023

Už nás delí pár dní od toho, aby sa všetko vrátilo do starých koľají bežného roka. Prvý konflikt po krátkodobom vianočnom dobre nás skoro vráti do reality. Možno aj preto sa obšťastňujeme frázami, aby všetko bolo dobré, hoci verím, že je oveľa viac ľudí, čo to myslia vážne. Lebo dobra je viac, no zlo ľahšie vyniká. Verím, že slová majú nejakú energiu, [...]

Baerbock, Netanjahu

Hádka kvôli Gaze? Nie sme ako nacisti, nahneval sa Netanjahu na nemeckú ministerku

20.04.2024 14:00

Počas návštevy nemeckej šéfky diplomacie Annaleny Baerbockovej v Tel Avive došlo k ostrej výmene názorov medzi ňou a izraelským premiérom, ktorý poprel, že by ľudia v Pásme Gazy hladovali.

Peter Pellegrini

Podpredsedovia alebo Šutaj Eštok. Nový šéf Hlasu bude známy na prelome mája a júna

20.04.2024 13:07, aktualizované: 13:40

Milan Majerský predpokladá, že poslanci KDH zahlasujú za zvolenie súčasného ministra Richarda Rašiho do funkcie predsedu parlamentu.

armáda usa

Americké jadrové zbrane bližšie k Slovensku? Na svojom území ich chce mať aj Poľsko

20.04.2024 12:46

Americké jadrové zbrane sú od novembra 2009 v Belgicku, Nemecku, Taliansku a Holandsku.

univerzita

Mladí Američania páchajú rekordne veľa samovrážd. Nikto presne nevie prečo

20.04.2024 11:28

"Tak veľmi si prajem, aby nám býval dal šancu mu pomôcť," hovorí Katherine Salasová zlomeným hlasom.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 172
Celková čítanosť: 559026x
Priemerná čítanosť článkov: 3250x

Autor blogu

Kategórie